Lilla Stílusblogja

A Spice Girls-től a saját divatbirodalomig

2019. február 10. - Lilla Stílusblogja

Victoria Beckham nagy utat tett meg az elmúlt tíz évben: énekesnőből és focistafeleségből nagyrabecsült divattervezővé vált. Tudatosan építkezett, és keményen megdolgozott a sikerért, hogy mára saját divatbirodalmat tudhasson magáénak.

victoria1.png

Victoria Beckham a 90-es évek népszerű brit lányzenekara, a Spice Girls tagjaként vált ismertté, ám a média által ráaggatott Posh Spice karaktere már a múlté. Victoria az elmúlt években kemény munkával teljesen átformálta imázsát, gondosan felépítette profilját, és mára ambíciózus divattervezővé vált. Valójában mindig is rajongott a divatért, a Spice Girslben ő volt a legjobban öltözött lány, aki a „klasszikus” vonalon mozgott kis fekete ruháival és csinos bob frizurájával. Azt mondják, a zenekari évek alatt sosem dolgozott stylisttal, mindig megvolt a maga elképzelése arról, hogy mit akar viselni. Ám ennél többre vágyott, formálni szerette volna a divatot, a Spice Girls feloszlásával pedig lehetősége nyílt a kibontakozásra.

spice_girls.jpgA 90-es évek ikonikus lánycsapata, a Spice Girls.
Jobbra lent Victoria, akire a média hamar ráaggatta a Posh Spice becenevet.

A 2000-es évek kemény munkával teltek, hogy megalapozza karrierjét a divatiparban. 2000-ben a London Fashion Week-en például Maria Grachvogel bemutatóján debütált modellként. 2003-ban a Dolce & Gabbana nagykövete és a Rocawear márka arca lett. A következő évben a Rock & Republic luxus farmer márkának tervezett egy VB Rocks nevű limitált kollekciót. 2006-ban a Milánói Divathéten Roberto Cavalli divatshowjának kifutóján lépdelt végig, abban az esztendőben egyébként a tervező több ízben öltöztette Victoriát vörös szőnyeges eseményeken.

roberto_cavalli.jpgVictoria, egy Roberto Cavalli által tervezett estélyiben, 2006-ban.

Victoria következő kollaborációi kisebb-nagyobb márkákkal segítségére voltak abban, hogy a váltani tudjon a sztárvilágból a divat kreatív világára. S bár díva státusza megmaradt, teljesen új színtéren mérethette meg magát, egy teljesen új szerepkörben. 2006-ban saját farmer márkát indított dvb Style néven, majd napszemüvegek és az Intimately Beckham fantázianévre hallgató parfüm láttak napvilágot a neve alatt. A 2007-es év különösen sikeres volt a számára, ekkor indult el Tokióban a V-Sculpt kozmetikai márkája, táska- és ékszer kollaborációja a Samantha Thavasa & Shiatzy Chen bolttal karöltve. Beckham hamarosan azt a megtisztelő felkérést kapta, hogy legyen a Harper’s Bazaar márciusi számának divatszerkesztője, valamint Katie Holmes színésznő stylistja egy címlap erejéig. Abban az évben két díjat is bezsebelt, mégpedig a British Glamour Magazine Awards „Az év nője” és „Az év vállalkozója” díját.

marc_jacobs.jpgA híres Marc Jacobs Spring reklámkampányban, 2008-ban. Itt olvashattok róla bővebben.

2008-ban aztán eljött az idő, hogy „hivatalosan” is bemutatkozzon divattervezőként. Victoria mindenkit meglepett, ugyanis a divatipar meglehetősen sznob, ahol nem feltétlenül fogadják be az embert akkor sem, ha vagyonos. Ráadásul ő celebritásból lett tervező, ami nem könnyítette meg a dolgát. Nagyon sokan kételkedtek Victoria képességeiben. A British Fashion Council elnöke, Caroline Rush például így emlékszik vissza:

Jól emlékszem, amikor Victoria elindította a kollekcióját. Ahogy minden celebből lett tervezőnél, felé is szkeptikusan fordult az ipar, ám amikor meglátták a kollekciót, megszűntek a negatív felhangok. A sajtó nagy érdeklődést mutatott, akárcsak a beszerzők. Nagy volt a zsongás a márka körül. Nagyon hamar kelendővé váltak a jegyek Victoria Beckham bemutatóira a New York-i Divathéten.”

Jó döntést hozott azzal is, hogy első kollekcióját nem egy nagyszabású show-n mutatta be, hanem a new york-i Waldorf Astoria Hotelben prezentálta. Így személyesen tudott beszélgetni a szerkesztőkkel a darabokról. Személyesen mutatott be minden look-ot, mesélt nekik az anyagválasztásról, a technikákról, és arról, mi volt a koncepció az egyes összeállítások mögött. Bár tisztában volt közönsége kétkedő hozzáállásával, mégis sikerült megnyernie őket magának és a márkának, évekig dolgozott azon, hogy elfogadtassa magát az iparban, és ne celebként vagy focistafeleségként hivatkozzanak rá. „Megtalálta az útját a divatvilágban, most már nagyrabecsült tervező és üzletasszony” – mondja róla Rush.

first_collection_vb.pngNéhány look Victoria első kollekciójából, amit a Vogue a "legforróbb dolog, ami most New Yorkban történik" sorral jellemzett.

Tervezőként az egyszerű vonalvezetés, a művészi színhasználat, a gondos szabászati megoldások és a kiváló minőségű anyagok jellemzik munkáit. Vállalkozását mindössze három fővel indította el, annak idején Roland Mouvet segített neki a csapata összeállításában – mára százötven főt foglalkoztatnak. A cég székhelye Londonban van, de rendelkeznek irodával Chelsea-ben és New Yorkban is, az első üzletüket pedig 2014 szeptemberében nyitották meg a londoni Dover Street-en. Victoria sosem állította, hogy a rajzok és a mintakészítés az ő érdeme volna, ezeket a munkatársai készítik. Azonban Victoria adja a nagyon erős víziót, hogy mit szeretne viszontlátni a kifutón. „Amikor elkezdek egy kollekción dolgozni, leülök a csapatommal, és arról beszélek nekik, hogy mit szeretnék megvalósítani, mi inspirál mostanában, mit viselnék szívesen, mi az, amit még nem csináltunk korábban” – mondja a divattervező, aki tökéletesen megértette, mit akarnak viselni a nők: legyen a ruha esztétikus, viselhető és időtlen! Perfekcionizmusa sikeresnek bizonyult, nem véletlen, hogy 2013-ban már ő volt a harmadik divattervező – Michael Kors és Ralph Lauren után -, akinek a nevére legtöbben kerestek az interneten az Egyesült Államokban.

Victoria azt mondja, nem kerülhetjük meg a kemény munkát, ha sikeresek akarunk lenni.

Amikor iskolás voltam, sosem én voltam a legfényesebb diák. Amikor színművészeti főiskolára jártam, sosem én voltam a legtehetségesebb. Mindenért meg kellett dolgoznom. Nem csak ültem, és vártam, hogy megkapjak dolgokat. Mentem a dolgok után, és megszereztem őket.”

Mára igazi stílusikonná érett

 

Források: School of Style / GraziaDaily / Harper's Bazaar / The Guardian / Vogue

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr3914618308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása