Rózsaszín tollak, csillogó tükrös köpeny és 70 kilós nercbunda a híres zongorista ruhatárában, amit Lady Gaga is megirigyelne.
A világhírű zongorista 1919. május 16.-án látta meg a napvilágot Wladziu Valentino Liberace néven, a Wisconsin állambeli West Allis-ben. Középső nevét édesanyja kedvenc némafilmsztárjáról, Rudolph Valentinóról kapta. Liberace mindkét szülője érdeklődött a zene iránt, így fiuk egészen kiskorától zongoraleckéket vett, és olyan jól ment neki, hogy hétévesen már a Wisconsin Zeneművészeti Főiskolán kezdte meg tanulmányait.
16 éves korában szólistaként lépett fel a Chicagói Szimfonikus Zenekarral, nem sokkal később egyéni koncerteket adott extravagáns fellépőruhákban, díszes zongorák előtt. Valódi showman volt, sokak szerint a 20. század egyik legnagyobb előadója, akinek nyomán aztán Elton John, Madonna, Lady Gaga is elindulhatott. Népszerűségét pedig nem csupán zenei tehetségének, hanem feltűnő ruhadarabjainak is köszönhette.
Az ötvenes években Liberace gardróbja még főként szmokingokból és frakkokból állt, majd csavart egyet a megjelenésén, és egy arany Dior zakóban jelent meg a közönség előtt - mire felreppentek a pletykák a művész homoszexualitásáról. Liberace be is perelt egy újságírót Londonban, a menedzserét kirúgta, majd megpróbált visszatérni a szofisztikáltabb külsőhöz, de az elegáns Brooks Brothers megjelenés csúnyán megbukott.
Ezt követően egyre merészebb kosztümökben láthatta a nagyérdemű. Egyik leghíresebb fellépőruhája az ún. „Fabergé-tojás kosztüm”, melyet Michael Travis tervezett a zongorista számára. Liberace ezt a szettet a Radio City Music Hall-os fellépésein viselte, mégpedig úgy, hogy egy hatalmas rózsaszín Fabergé-tojáson keresztül lépett a színpadra, amely kinyílt, ő pedig végig tudott sétálni a lépcsőn. Ez a kosztüm a könnyebb fellépőruhák közé tartozott, mert tollakból készült.
A látványos nerc köpenyt Liberace barátja, Anna Nateece tervezte 1975-ben, és annyira elnyerte a zongorista tetszését, hogy mind a 70-es, mint a 80-as években előszeretettel viselte fellépésein. Ez a darab több, mint 500 nyest bundájából készült (amit manapság nemigen kultiválnának az állatvédők), és ha mindez nem lenne elég, a köpeny egésze strasszkövekkel volt kirakva, ezáltal közel 70 kg-ot nyomott.
A King Neptun („Neptunusz”) jelmezben először 1984-ben, New Orleans-ban kápráztatta el a közönséget. Ehhez közel 8 méter hosszú köpeny tartozott, kívül-belül végig tengeri jelenetekkel, halakkal, korallokkal, hullámokkal és tengeri csillagokkal. A strasszoknak, gyöngyöknek és flittereknek köszönhetően a köpeny súlya meghaladta a 90 kg-ot. Ekkora súlyt érthetően nehéz elbírni, ezért fontos szerep jutott Liberace lábbelijeinek, melyek többségét Pasquale Di Fabrizio tervezte, mégpedig jó vastag talpakkal, hogy segítsék a zenészt egyensúlyának megtartásában.
A „láng kosztümöt” Michael Travis készítette Liberace számára, és a designer könyvében úgy emlékezett meg róla, mint a leginkább kihívást jelentő fellépőruhára, mert végig kis tükröket kellett ráapplikálni a metálfényű textíliára, emellett 600 darab kis égőt is!
A művész imádta az extravagáns ékszereket, hatalmas arany pecsétgyűrűket, zongora és gyertyatartó formájú drága gyűrűket viselt magán. Ahogy Liberace mondta:
Ne egy gyűrűt viselj, viselj ötöt vagy hatot! Az emberek azt kérdezik, hogy tudok azokban a gyűrűkben játszani, mire én, hogy nagyon jól, köszönöm!”
A legikonikusabb zongora formájú kiegészítőt egyébként a hotelmágnás Barron Hiltontól kapta ajándékba.
A ruhákon és az ékszereken kívül nem vetette meg a luxus járműveket sem. A 70-es évek közepén Liberace úgy döntött, hogy a nagyközönség elé tárja tékozló életmódjának egy kis szeletét, és hollywood-i otthonát múzeummá alakította. Később pedig saját las vegas-i múzeumába kerültek fellépőruhái, autói és más kincsei egyaránt.
Források: Biography / Fashionista / NYPost / ReviewJournal / Pinterest