Rita Hayworth színésznő dögös imázsát mesterséges vörös hajának és Jean Louis divattervezőnek köszönhette.
A 40-es évek álomgyárának szexszimbóluma, Rita Hayworth, 1918-ban látta meg a napvilágot Margarita Carmen Cansino néven, táncos család gyermekeként. Karrierje kezdetén maga is táncosnak készült, majd mégis a színészet mellett tette le voksát. A probléma csupán annyi volt, hogy Hollywoodban egzotikus külseje – ébenfekete haja, szeme – és neve miatt a színésznőre az „egzotikus külföldi” szerepét osztották szívesen a rendezők. Annak érdekében, hogy többféle szerepben kipróbálhassa magát, vörösre festette haját, nevét pedig megváltoztatta: felvette édesanyja leánykori nevét, a Hayworth-t - így már megfelelt a klasszikus amerikai szépség ideáljának, hamarosan sorra kapta a jobbnál jobb szerepeket.
A színésznő egzotikus szépségére hamar felfigyeltek Hollywoodban
Igazi szexszimbólummá mégis vörös hajkoronával vált
Hayworth karrierje kezdetén, a 30-as években, természetesen még nem rendelkezett olyan ruhákkal, melyeket kizárólag az ő számára készítettek tervezők – ez a leghíresebb színésznők kiváltsága volt csupán. A Foxnál töltött idő alatt, majd a Columbia Picturesnél azonban átesett a procedúrán, mikor is órákig fotózták különböző fürdőruhákban és a stúdió legkáprázatosabb estélyi ruháiban. Hayworth első saját „gardróbját” Robert Kalloch tervező készítette el, mégpedig a The Lone Wolf Spy Hunt című filmhez. A 40-es években pedig már a legjobban öltözött hollywoodi színésznőként tartotta számon az ifjú szépséget a tekintélyes Look magazin.
Ezt követően modellt állt a neves Life magazinnak is, melyben a „legdrágább estélyit” és egy sor fürdőruhát viselt. Természetesen mindez az imázs része volt, a nyilvánosság előtt ugyanis mindig úgy kellett megjelennie, mintha skatulyából húzták volna ki. Előszeretettel viselt fehéret, mely csodálatosan kihangsúlyozta védjegyének számító vörös hajkoronáját. A Life magazin fotósorozatát Bob Landry készítette, és nem sokkal Pearl Harbour megtámadása előtt készült el, így a magazin kockázatosnak érezte címlapon hozni az alábbi fotót. A háborút követően mégis 5 millió kópiát adtak el belőle!
Bob Landry ikonikus fotója Rita Hayworthről
A privát életében jóval halk szavúbb és szégyenlősebb volt a színésznő, az öltözködését is inkább a kényelem jellemezte. Amikor éppen nem mozisztár minőségben élte életét, szívesen maradt otthon, ekkor farmert és könnyed pulóvert viselt loaferrel. Szerette a hétköznapi viseletet, ugyanakkor tudta, mikor és hogyan kell kiöltözni.
Minden – na jó, a legtöbb – csillogó megjelenésű hollywoodi sztár mögött stylist vagy divattervező áll. Nem volt ez másként Hayworth-szel sem. Míg Audrey Hepburn mögött ott állt Givenchy, Bette Davisnek ott volt Orry-Kelly, Hayworth „saját” alkotóját Jean Louisnak hívták. Számos filmen dolgoztak együtt, Louis ruhakölteményei pedig megalapozták a színésznő imázsát. Gondoljunk csak a Gilda című filmre, melyhez elképesztő, 60 000 dolláros gardróbot készített a tervező! A mozifilm kosztümjei sikeresen emelték a színésznőt a klasszikus film noir femme fatale-jai közé. Jean Louis akkoriban merésznek számító, érzéki estélyiket álmodott a vászonra gazdag selyem és szatén anyagokból, fényes és áttetsző textúrákkal. Az egyik legizgalmasabb darab az alábbi nyakban megkötős görög hangulatú ruha, gyöngyökkel kirakott derékrésszel, és hozzá illő karpereccel. A tervező emellett egy lélegzetelállító flitteres kabátkát is készített a ruhához!
Jean Louis tervezőt dicséri a gyönyörű estélyi ruha és a flitteres kabátka (Gilda c. film)
Nem meglepő hát, hogy a 170 cm magas vörös színésznő Hollywood stílusikonjává vált, a 40-es években a MaxFactor márka arcaként tündökölt. 1949-ben még a leggyönyörűbb ajkak tulajdonosának is megválasztották!