Lilla Stílusblogja

Pin up girl-ök márpedig léteznek!

2018. augusztus 19. - Lilla Stílusblogja

Fűző, alsószoknya, mintás ruhák, magassarkú és lófarokba kötött haj - a rockabilly divatot az 50-es évek rock 'n' roll ikonjai inspirálták, és színes egyvelege volt a zenének, a divatnak, na meg az akkori kultúrának. Kalandozzunk most abba a korszakba, amikor a pin up girl-ök szexi ceruzaszoknyában vagy épp az 50-es évek jellegzetes swing ruháiban hódítottak! Ágoston Stefániával, a Ticci Rockabilly Clothing alapítójával beszélgettem, aki megmutatja, hogy pin up girl-ök márpedig léteznek.

1_18.png

Mikor és hogyan kezdődött a ruhák iránti szenvedélyed? Miért épp rockabilly stílusú ruhákat kezdtél készíteni? Mi vonzott, vonz bennük? 

A ruhák egészen kiskoromtól érdekeltek. Ha nem tetszett egy darab, akkor nem lehetett benne kivinni az utcára, módszeresen leöntöttem kakaóval, vagy simán az első pocsolyában elintéztem. Három éves voltam, amikor az első asztali Neumannt megvette anyukám. Csak úgy magának meg nekem akart varrni, de annyira tetszett mindenkinek, ami készült, hogy elkezdtek közeli barátok tőlünk rendelni. A rendszerváltáskor megszűnt anyu cége, ahol bérelszámoló volt, így meghozta a döntést, és csak a varrásból élt. Gyakorlatilag egy varrodában nőttem fel, gombot varrtam, és osztogattam a tanácsokat, milyen anyagból mit készítenék magamnak. És közben persze zenét hallgattunk... Szerettünk régi filmeket nézni, én az Elvis filmeket imádtam, mert színesek voltak, és a ruhák, a frizurák, a bútorok az autók...- minden olyan egyedi volt. Kaptam is egy hatalmas Elvis posztert, a Jailhouse Rock-ost. Az ágyammal szemben volt a falon. Persze később került mellé Bros és Depeche Mode is.

Mennyire keresettek a ruháid itthon?

Átlagosan egy hónapos a várólista, hogy kézhez vehesse a megrendelő a kívánt darabot. Sok törzsvásárló van, aki havonta egyet rendel - ahogy kész egy, már rendeli is a következőt. Persze van olyan vásárló, aki csak egy évben egyszer, valami esemény előtt keres fel, hogy arra az adott alkalomra készítsek neki ruhát.

Külföldről is érkeznek megkeresések? Hogy találnak rá a Ticci-re? 

2004-ben indítottam a márkát, és 2007-ben jött az első nagyobb megrendelés Németországból, egy rockabilly ruhaboltból. Később svájci, francia és amerikai boltok is rendeltek tőlem. Tulajdonképpen nagykereztem. Majd úgy döntöttem, én szeretnék foglalkozni a vevőim igényeivel, így csatlakoztam az Etsy-hez, ami be is vált.

2_17.pngJáték a színekkel, formákkal: a 2016-os kollekció két darabja. Forrás: Ticci Rockabilly Clothing

Honnan nyersz inspirációt a kollekcióidhoz? 

Az anyag mindig inspirál. Ránézek, és tudom, mit akarok elkészíteni belőle. De van még sok minden más is: egy könyv, egy film, egy kép.

Az általad tervezett ruhadaraboknál nagyon hangsúlyos a nőiesség. Mindenki "tudja viselni" a ruháidat? Egyáltalán: mi jellemzi a Ticci-rajongó nőt?

Bárki és mindenki viselheti a ruháimat. Általában megölelgetnek, mikor elkészül a ruha. Többen mondták már, hogy megváltoztattam az életüket. Legyen sovány vagy molett, nagyon szép vagy csak átlagos. Tök mindegy. Felfigyelnek rájuk, ők meg csak azt veszik észre, hogy a pasik kinyitják nekik az ajtót, vagy előre engedik őket a sorban. Más nők szólítják le őket, hogy honnan van a ruha. Ezáltal barátságok szövődnek. Csináltam is egy csoportot, ahova képeket raknak fel magukról, vagy csak megosztják, mi történt velük a ruhában vagy általa. A kedvenc sztorim a YesDress. Partit csináltunk a bemutatóteremben, egy lány vett egy fekete alapon szörfdeszkás ruhát (általában sportosan öltözködik). Otthon felvette megmutatni a párjának, aki egy kis dobozt varázsolt elő, és megkérte a kezét!

3_13.pngA merészebbek is megtalálják a kedvükre való ruhát, például a 2013-as kollekcióban. Forrás: Ticci Rockabilly Clothing

Kik a kedvenc zenészeid, akikből merítesz? 

Zenészek? Most éppen megismerkedtem a hazai rockabilly fesztiválon egy amerikai énekesnővel. Bailey Dee a neve. Nagyon energikus, a zenekara már játszott, de ő még a fiammal kergetőzött. Majd felszántotta színpadot. Pompás hangja van.

A hazai zenészek közül kikkel működtél együtt?

Ó, hát elég sokan vannak már! Fenyő Miklóssal 2009 óta folyamatosan dolgozunk együtt. Vincze Lillának több ruhája is van tőlem, és nagyon kedvesen képeket is küld mindig. Mihályi Réka/Group'N Swing, Kamilka a Pesti sikkből, a Mystery Gang, de csináltam már német csajoknak - a Frauleinswing-nek – ruhát, a Paddy and the Rats-nek és a belga Cherry Pops-nak.

5_3.pngStefánia számos előadóval dolgozott már együtt. Fent a Prison Band és Karafiáth Orsolya költő, alul Ágoston Stefánia barátai társaságában (Stefánia zöld ruhában), valamint Fenyő Miklós, a zongorabillentytűs ruhában.

Úgy tudom, készítesz már kismama- és esküvői ruhákat is. Miért döntöttél úgy, hogy megcélzod ezt a két szegmenst?

Azért döntöttem úgy, hogy megcsinálom a kismama kollekciót, mert egyszerűen nem volt mit hordanom, mikor megnőtt a pocim. Végtelenül unalmas ruhákat találtam még a külföldi oldalakon is. A kollekciót nagy szeretettel rendelik ma is. Elég jó hírverést csinált nekem egy amerikai-olasz stand up comedy-s csaj pár éve. Az esküvői úgy indult, hogy a megrendelőim rám bízták az esküvőjüket, küldtek képeket, és amikor 10 éves lett a márka, csak akkor álltam elő saját kollekcióval. Merész volt, de bejött. Az egyik darabja egy Elvis ruha, amit Karafiáth Orsin fotóztunk, ő is fanatikus rajongó. Nagyszerű érzés készíteni, nemrég kaptam fotót egy hölgytől, elment benne az Elvis Múzeumba, és az eredeti ruha mellé állt. 

A The Prison Band frontembere a férjed. Hallgat a véleményedre a fellépőruhák kiválasztásánál?

Igen, Cactus a férjem, több mint tíz éve vagyunk együtt. Hallgat rám és elviseli, hogy öltöztetem, pedig elég kritikus. Milyen érdekes az élet, hogy éveken keresztül bámultam a Jailhous rock-os plakátot, és később meg is csináltam azt a jelmezt nekik!

Melyik volt az eddigi legérdekesebb megkeresés, amit kaptál? 

Ez nagyon nehéz kérdés, minden nap érdekes feladatok elé állítanak… Fenyő Miklós zongorabillentyűs zakója nem volt könnyű. Vagy a francia vásárlóm, a gyönyörű méregdrága csipkéjével, ruhapróba nélkül. Izgultam, na.

Mi a terved a márkával a jövőre nézve? 

A márka jövőre lesz 15 éves. Most a téli kollekción dolgozom a menyasszonyi ruhák mellett. November végén szeretném bemutatni a Budapest Fashion week-en. A nyári kollekcióra is él a terv a fejemben. Megrendelések mindig lesznek, ötletek mindig lesznek. Dolgozunk tovább.

4_5.pngSzolgálunk és védünk: éljen a military! (A 2011-es kollekció két darabja) Forrás: Ticci Rockabilly Clothing

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr8414189061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása