Lilla Stílusblogja

5 mobil applikáció a divat szerelmeseinek

2018. november 04. - Lilla Stílusblogja

shopping2.jpg

Napjainkban egyre inkább teret hódít az m-kereskedelem, aminek lényege, hogy okostelefonunk segítségével vásárolunk vagy értékesítünk termékeket. Ez alól a divatipar sem kivétel, sőt, a márkák számára elengedhetetlen, hogy saját applikációval rendelkezzenek, ha el akarják érni a fiatalabb generációkat. A bejegyzésben 5 mobil applikációt teszteltem, melyeken keresztül divatcikkeket vásárolhatunk - lássuk, melyiket érdemes kipróbálni!

Manapság, amikor gyakorlatilag hozzánk nőtt az okostelefonunk, nem meglepő, hogy a mobil kereskedelem (vagy m-kereskedelem) gyorsan növekszik a globális kereskedelmi piacon, és megváltoztatja az iparág szabályait - a divatmárkák pedig élen járnak a változásban. Az m-kereskedelem lehetővé teszi az emberek számára, hogy bárhonnan vásároljanak, és értékesítsék termékeket vagy szolgáltatásaikat mobiltelefonjuk vagy tabletjük segítségével. 2017-ben az e-kereskedelem 2,3 billió(!) dolláros forgalmat ért el, és a következő négy évben ennek megkétszereződésére számítanak a Statista jelentése szerint. A trend részben Kína növekvő fogyasztásának köszönhető, ami a legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, és ahol az emberek 90%-a használja okostelefonját vásárláshoz. Az USA-ban pedig ez év végére várható, hogy az e-kereskedelmi forgalom eléri a 70%-ot. Mindez jól szemlélteti, milyen fontos, hogy a vállalatok jelen legyenek a fogyasztók által preferált platformokon, és jól felépített digitális kereskedelmi szolgáltatást nyújtsanak számukra.

fashion-app.jpg

Te is szoktál mobilon keresztül vásárolni? Számtalan applikáció elérhető a divat szerelmeseinek: ott vannak például a gardróbrendező appok, melyek segítenek rendszerezni már meglévő ruháidat, és tippeket is adnak, mit mivel párosíts. Ha pedig nincs a gardróbodban a megfelelő darab, megvásárolhatod online. Miért járnád a boltokat, ha egy kattintásra elérheted több száz vagy ezer üzlet kínálatát? Csak megadod a megfelelő kulcsszavakat a keresett termékhez, és pár másodpercen belül már a kijelződön landolnak (persze, csak átvitt értelemben). Ráadásul még össze is tudod vetni az egyes ajánlatokat, melyik éri meg számodra legjobban. Sajnos egyelőre a mobil megjelenés kicsit komplikáltabb, mint az asztali gépeken: a képernyő kisebb, az oldalak lassabban töltődnek be, a hálózatok kevésbé megbízhatók, és a fizetési rendszer nem mindig optimalizált. Ennek ellenére a márkák számára elengedhetetlen, hogy applikációval rendelkezzenek, hogy a fiatalabb generáció tagjai egyáltalán számításba vegyék őket.

5 online kereskedés applikációját teszteltem a következő szempontok szerint:

  • Mennyire felhasználóbarát a felület?
  • Mennyi és milyen minőségű információval lát el a kiválasztott termékek kapcsán?
  • Lehet-e szűrőket alkalmazni, és releváns eredményt kapunk-e a használatukkal?

Fontos kiemelni, hogy a cikk nem szponzorált tartalom.

ShopStyle

A ShopStyle az egyik vezető platform, melyen keresztül divatholmikat vásárolhatunk. A legnagyobb márkákkal dolgoznak együtt, kínálatukban divat-, szépségápolási- és lakberendezési tárgyakat találunk. Az applikációban 7 lokáció érhető el: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Egyesült Királyság (EURO övezet), Japán, Ausztrália, Kanada és India. A design átgondolt, így viszonylag könnyű eligazodni a felületen. Összegyűjti számunkra a különböző webshopok kínálatát, hogy mindent egy helyen találjunk meg – beleértve az olyan nagy márkákat is, mint a Burberry, a Givenchy, az Alexander Wang vagy a Christian Louboutin. Mindenekelőtt regisztrálni kell egy fiókot az appban, Facebook-on keresztül nem lehet bejelentkezni. Az elérhető árukat női-férfi-gyermek-lakberendezés menüpontokba rendezték. Az app keresője kellően intelligens ahhoz, hogy több kulcsszó használatával releváns találatokat hozzon. Ha nem bízunk a kulcsszavas keresésben, szétnézhetünk a főbb kategóriákban (ruházat, táskák, cipők, kiegészítők, szépség), illetve számos alkategória is rendelkezésünkre áll a keresés szűkítéséhez. Beállíthatjuk a preferenciáinkat, legyen az a legalacsonyabb vagy éppen a legmagasabb ár, a legújabb vagy a legnépszerűbb termékek, esetleg a leértékelésre került holmik. Sőt, „riasztást” állíthatunk be, jelezzen, ha az elmentett termék árát leszállítják. Kereshetünk márkák és üzletek szerint is, és elmenthetjük kedvenc brandjainket, hogy később kedvünkre válogassunk a kínálatukból. Pozitív még, hogy a termékeket részletes termékleírásokkal látták el, annak ellenére, hogy több webshop kínálatát gyűjtötték egy helyre (evidensnek tűnik, de meglátjátok majd, hogy nem az). Vásárláskor az adott márka oldalára irányítanak minket, sajnos több alkalommal előfordult, hogy bár a ShopStyle oldalán még elérhetőként jelent meg egy termék, a márka website-ján már a „nincs raktáron” üzenet fogadott.

shopstyle.png 

Clothes Outlet

A Clothes Outlet azért került fel a listára, mert a Google Play szerint 1 millióan töltötték le az alkalmazást, és 4,5-ös értékelést kapott a felhasználóktól. Elsőre ez elég jó eredménynek tűnhet. A app elsősorban alkalmi vétellel csábít, azonban én magam nem igazán találtam „kihagyhatatlan ajánlatot” az oldalon. De kezdjük az elején: a felhasználóknak időt spórolnak azzal, hogy Facebook-on keresztül be lehet jelentkezni az oldalra. Négy nagy kategória áll rendelkezésre, melyekből választhatunk - nem túlságosan cizellált, nincsenek alkategóriák sem: ruházat, cipők, kiegészítők, táskák. Sajnos nem bontják szét női-férfi-gyermek holmikra a kínálatot, így ha férfi holmit keresnél, akkor a keresőben ezt külön jelezned kell. A keresés amúgy sem erős pontja az applikációnak, 2 kulcsszót sem tud jól kezelni, hogy releváns találatokat dobjon fel rájuk. Nem tudunk szűrni, és a kapott találatokat sem rendezi nekünk sorba pl. ár szerint. Ami pozitív, hogy lehet értékelni a termékeket, valóban megéri-e megvásárolni őket. Általában tényleg kedvező árú termékeket ajánl, azonban leírást, méretezést, stb. nem találunk az áruk alatt, ehhez át kell kattintanunk a márka weboldalára, amit azért elég macerás megtenni minden alkalommal. Ráadásul nem mondhatnánk, hogy a kínálat olyan nagy volna, és nem is a legnagyobb márkákkal dolgoznak: többek között „Twinkle Deals”, „Sammy Dress”, „Rose Gal” és ezekhez hasonló neveket találtam, AliExpressről és Amazonról termékeket felsorakoztatni pedig nem túl meggyőző. Érdekes viszont, hogy mi magunk is tölthetünk fel eladásra szánt terméket az appba: elég bemásolni a linket a forrásoldalról, ellátni részletekkel, majd beküldeni – ezt követően az appnál átnézik (nincs információm arról, ez mennyi időt vesz igénybe), és ha megfelelőnek találják, megjelenik az elérhető termékek között. Valamilyen furcsa megfontolásból néhány cikket is feltöltöttek a termékek mellett (pl. „5 types of knitwear you need to buy know” = 5 kötött darab, amit meg kell vásárolnod most), gyanítom, hogy eladásösztönzés gyanánt, ám inkább csak összezavarja az embert – ha nem lenne már így is elég zavaros a felület.

clothes_outlet.png 

HBX

A HBX több mint 200 divatmárka termékeit gyűjti össze, olyan márkákkal áll kapcsolatban, mint a Prada, a Maison Margiela vagy a Nike. Több mint 15 000 különböző termék várja a látogatókat, és a kínálat naponta frissül. Az applikációban való kereséshez nincs szükség regisztrációra, ám a vásárláshoz már igen, de ezt könnyen megtehetjük Facebook-kal, Google-fiókkal vagy e-mailen keresztül. Az applikációba való bejelentkezéskor először is kiválasztjuk, hogy női, férfi vagy gyermek holmik érdekelnek bennünket, majd egészen sok kategória között válogathatunk: ruhák, kiegészítők, cipők, lakberendezés, illatszerek. Külön megtekinthetők a legújabb termékek, és az akciós ajánlatok (itt megemlíteném, hogy a HBX jelzi, ha elfogyott az akciós termék!). Kereshetünk még márka, méret, ár és szín alapján is. Ami nagyon tetszik, hogy a kiválasztott termékre kattintva részletes termékleírást találunk, még mérettáblázatot is feltöltöttek, így ellenőrizni tudjuk, valóban megfelelő méretű lesz-e számunkra a ruhadarab. Kedvenc termékeink megoszthatók az Insta Stories-ban, a Facebookon és Messengeren. Élő chat áll rendelkezésre a vevőszolgálattal, így ha bármilyen kérdés merült fel, egyszerűen kapcsolatba tudunk lépni a webshoppal. Ha pedig már a kosárba került a termék, beválthatók kuponok, promóciós kódok, fizethetünk PayPalon keresztül, sőt, ha ajándéknak szánjuk a kiválasztott terméket, még üzenetet is tudunk írni az ajándék mellé. Abban az esetben, ha meggondolnánk magunkat, és mégsem szeretnénk megvásárolni a terméket, egy mozdulattal törölni tudjuk a kosarunkból, és ilyen gyorsasággal tudunk változtatni a megrendelt mennyiségen is. Abszolút felhasználóbarát a felület.

hbx.png 

PrettyLittleThing

Amennyiben alacsonyabb árfekvésű, nőies ruhadarabokat keresel, a PrettyLittleThing jó választás lehet. Az applikáció a fentiekkel szemben nem gyűjtőoldalként funkcionál, kifejezetten női holmikat értékesítenek, és nem találunk fent több száz márkát sem – a kínálat azonban így is széles. A design kevésbé látványos, egyszerűnek mondható, kevés főkategóriát találunk (ruhák, felsők, cipők, kiegészítők, ékszerek, szépségápolás termékek), ezeken belül azonban számos alkategória áll rendelkezésünkre, hogy megtaláljuk a megfelelő terméket. Az árak 5 és 100 font között mozognak, és a kiválasztott kategórián belül így is be tudjuk állítani, hogy a legalacsonyabb vagy legmagasabb árú darabbal kezdje a felsorolást, emellett szűrni tudjuk, milyen legyen a ruhadarab stílusa, színe, mérete. Jó pont, hogy a PLT Ranges menüpont alatt találunk kifejezetten plus size, petite és magas hölgyeknek szánt ajánlatokat! Az oldal látogatóinak néha kuponkóddal is kedveskednek, így még kedvezőbb áron lehet hozzájutni bizonyos termékekhez. Európán belül 5-10 munkanap a vállalt szállítási határidő, a szállítási költség 7 font, és nyomon tudjuk követni, hol jár a megvásárolt termék éppen.

prettylittlething.png 

SHEIN

A SHEIN nevű applikációra Google+-on és Facebook-on keresztül is lehet regisztrálni. Jól áttekinthető felülete van, a design szép. Bejelentkezést követően remekül nyomon lehet követni a vásárlásainkat, ami kifejezetten tetszik, hogy saját „pénztárcánk” van, ami tetszőleges összeggel feltölthető, így közvetlenül a pénztárcából kiegyenlíthető a megvásárolni kívánt termék ellenértéke. Minden új felhasználó 3 euró értékű kupont kap, melyet az első rendeléshez lehet felhasználni. Az oldalon női-, férfi- és gyermek holmikat találunk. Klassz dolog, hogy a SHEIN-nél ugyancsak gondoltak a plus size hölgyekre is, külön kategória várja őket, így jelentősen megkönnyítik a ruhakeresést számukra. A kategóriák meglehetősen részletesek, és a többi applikáció tesztelésekor nem találkoztam hasonló szűrővel sem: itt még a ruhadarab hosszát, nyakrészét, derékvonalának stílusát is be lehet állítani, nem beszélve a kívánt anyagról, mintáról, stílusról! Folyamatosan követik a trendeket: mivel hamarosan elérkezik az év végi party-k ideje, egy helyre gyűjtötték az alkalmi viseleteket, amikből válogathatunk. Emellett „must-buy list”-tel, heti divattippekkel, hírekkel várják a felhasználókat. Lehetőség van kuponok beváltására, illetve pontgyűjtésre, hogy kedvezőbb áron jussunk a kívánt termékhez. Plusz pontokért, akinek kedve van, kreálhat outfiteket az oldalon fellelhető ruhákból – ez úgy néz ki, hogy megadnak egy-egy témát, amire fel kell építeni a szettet, beküldöd, majd kiválasztják a nyerteseket (minden „Editor’s Pick” 100 pontot ér). Ráálltak tehát a közösségépítésre és szórakoztatásra is. Ami a szállítást illeti, 39 euró feletti vásárlás esetén kód érvényesítésével ingyen kiszállítják a rendeléseket.

shein.png

Ti próbáltátok már valamelyiket? Mik a tapasztalatok?

 

***

Látogass el a Lilla Stílusblogja FB-oldalra napi stílustippekért, és keresd fel podcast csatornámat, ahol heti divathíradóval várlak!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr714352241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása