Lenny Kravitz öltözködési stílusa bár finomodott az idők során, még mindig meg tud lepni minket.
Lenny Kravitz már számos zenei stílusban alkotott nagyot, mellékágon fotózik, és saját design cége van, most pedig a Stella Artois új Super Bowl reklámjában tűnik fel. “Mindannyian 2,5 milliárd szívveréssel születünk” – magyarázza a zenész a képernyőn, majd a dobok mögé ül, és azt mondja: “ez tesz téged is milliárdossá”. A videót alább tekinthetitek meg.
Kravitz számára egyébként nem idegen a reklámok világa, szerepelt a Dom Perignon, a Levis, a GAP márkák kampányaiban, és feledhetetlen volt 2020-ban az Yves Saint Laurent divatház parfümreklámjában.
Ami a zenész öltözködési stílusát illeti, minimum eklektikusnak nevezhetnénk. Rocksztárhoz méltón sokszor visel feketét, de ügyel rá, hogy változatos anyagok és textúrák kapjanak helyet egy-egy outfiten belül: bőr, szatén, gyapjú, velúr és pamut. Emellett gyakran látunk rajta olyan kiegészítőket, melyek karibi gyökereire utalnak, kis reggae-s ízt adnak a megjelenésének, legyen az egy színes kötött beanie sapka vagy karkötők, nyakláncok.
A napszemüvegek végigkísérték a zenészt a 80-as és a 90-es években, és manapság is előszeretettel lép bennük a vörös szőnyegre. Emellett nincs olyan minta, ami túl kirívó volna Kravitz számára: jöhetnek a 90-es éveket idéző grunge kockás ingek, a virágminták, az állatminták, de kedveli a feltűnő színű nyomatos pólókat is. Szívesen teker a nyaka köré sálat, az extra hosszú kötött daraboktól sem riad vissza. Védjegye a rengeteg ékszer, gyűrűk, láncok, karkötők. Ami a frizuráját illeti, volt már raszta, viselt afro frizurát, máskor meg teljesen rövidre nyíratta hajkoronáját.
Akárcsak zenei stílusa, az öltözködése is folyamatosan változott az elmúlt évtizedekben. A 90-es években erősen feszegette a határokat, gondoljunk csak a köldökig kigombolt ingekre vagy a tollakra, szőrmékre, amiket viselt. Mára, bár az extravagancia megmaradt, jóval letisztultabbá vált a megjelenése.
„Az öltözködés egy módja annak, hogy megmutasd, ki vagy” – mondja. „A 70-es években nőttem fel édesanyámmal és édesapámmal New Yorkban, akkoriban rengeteg művész volt körülöttünk. Bár gyerek voltam, éreztem a stílusukat, elbűvöltek engem. Elmentem az otthonukba, láttam a bohémra dekorált falakat, az izgalmas szöveteket és fényeket – nagyon magával ragadó volt az egész. Miles Davisnek volt például a legfantasztikusabb gardróbja, divatérzéke és lakberendezési stílusa. Az ő és az édesanyám látásmódja nagy hatással voltak rám.”
Aztán így folytatja: „Érdekes látni, hogy a különböző emberek hogyan mutatják meg magukat a ruhákon keresztül. Talán amit te viselnél, igen furcsán állna nekem és fordítva. De milyen csodálatos, amikor egy ember önmaga!”
Források: Vogue / DMarge / GQ