Lilla Stílusblogja

Álomszép kortárs porcelán ékszerek a HUGI Ceramic Design-tól

2018. június 03. - Lilla Stílusblogja

5.jpg

A HUGI Ceramic Design porcelán ékszerei egyszerre szemet gyönyörködtetők és végtelenül letisztultak. Ezeket az ékszereket elsősorban a kifinomult kiegészítők kedvelőinek ajánlom, illetve azoknak, akik szolid eleganciát csempésznének összeállításaikba. Kovács Eszter kerámiatervezőt kérdeztem a márkáról és az általa tervezett darabokról.

Mióta foglalkozol kerámiatervezéssel, -készítéssel?
Már a szakközépiskolában is kerámia szakos voltam, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen kerámiatervezőként végeztem, 2014-ben pedig formatervező designerként szereztem meg a mesterdiplomámat Baselben a Fachhochschule Nordwestschweiz Hochschule für Gestaltung und Kunst Masterstudio Design keretein belül.

Mennyire népszerű a kerámiatervezés itthon? Hogy lett végül saját márkád?
A kerámiatervezés szerintem kedvelt szakirány, de az egyetem elvégzése után csak kis hányadunk marad a szakmában. Ennek az is az oka, hogy sokan nem rendelkezünk akkora tőkével vagy családi háttérrel, hogy egy komplett műhely álljon rendelkezésünkre a gyártáshoz az iskola elvégzése után. Ezért vagy összegyűjtögeti az ember az évek során az induláshoz szükséges dolgokat és pénzt, vagy más területekre sodorja az élet a szakmától. Egyébként én nem a saját márka alapítása mellett döntöttem, hanem a szakmám mellett - a többi jött magától. Így született meg végül a HUGI Ceramic Design.

hugi_ceramic_design.png

Mikor kezdtél ékszerkészítéssel is foglalkozni?
Magát a márkát 2015-ben alapítottam, az ékszereket pedig már a márka indulásakor elkezdtem gyártani. Öntési technikával készítem őket, illetve plasztikus porcelán masszából kézi formálással. A jelenlegi darabokat is úgy alakítottam ki, hogy egy komplett szettet válogathat össze magának a vásárló a különböző stílusú ékszercsoportokból. (fülbevaló, medál, gyűrű, mandzsetta gomb). Igyekszem folyamatosan frissíteni a kollekciót, de az időbeosztással néha meggyűlik a bajom, hiszen nem csak ékszerek készítésével foglalkozom. Megannyi funkcionális terméket tervezek és gyártok porcelánból, és más magas tűzön égetett anyagból. (1260℃-1350℃ között).

Mit érdemes tudni az ékszereidről?
Az ékszerek örökérvényű darabok, mindig akad egy születésnap vagy évforduló, aminek alkalmából szívesen lepik meg az emberek szeretteiket egy egyedi ékszerrel, amihez elérhető áron lehet hozzájutni. Minden darab egyedi, általában megtalálják az emberek a nekik tetsző formájú és mintájú darabokat.

A mintákat mi ihleti? Hogy zajlik a tervezés?
A minták készítése számomra egy meditatív folyamat, zenehallgatás közben hagyom, hogy a kezem dolgozzon. Vannak darabok, amiket előre lerajzolok és megtervezek, vannak teljesen szabad ihletésűek. Az ékszerek minden darabja időigényes, nem tucatot gyártok, minden kézzel készül.

4.jpg

Hol találkozhatnak veled az érdeklődők?
A Káptalantóti piacon 3 éve rendszeresen kint vagyok, sokan onnan ismerik a termékeim, mások pedig interneten találnak rám. A munkáimat megtaláljátok a www.hugiceramicdesign.hu weboldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr8014018476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása