Ízig-vérig francia: helyi különlegességek Bordeaux szívében

2018. augusztus 01. - hellolillavagyok

1_1.jpg

Scroll down for English

Bordeaux-ról először talán mindenkinek a bor jut eszébe, aztán a történelmi épületek, melyekből szép számmal akad a közel negyedmillió lakost számláló városban. Ám ha a régi kis utcákat járjuk, felfigyelhetünk Bordeaux új hangjára, olyan egyedi kis üzletekre – legyen az kávézó, pékség vagy butik -, melyeket fiatal „bordelais”-ek vezetnek, egyedi látásmódot közvetítve az idelátogatóknak. Véletlenül akadtunk rá mi is a Do you speak français? (Beszéled a franciát?) nevű boltocskára a Notre Dame utcában, amit egy kedves fiatal pár, Gaëlle és Maxime vezet, és kifejezetten francia különlegességeket kínálnak a betérő vásárlóknak.

Mikor nyitottátok a boltot? Mi volt a célotok vele?

Három évvel ezelőtt nyitottuk meg, 2015. július 21.-én. Előtte Maxime szabadúszó újságíróként dolgozott, tehát a maga főnöke volt, én pedig (Gaëlle) hallgató voltam – a Do you speak français? az első munkahelyem és az első vállalkozásom is. Szerettük volna megmutatni, mit jelent manapság a „Made in France” kifejezés: keveréke a fiatal kreatív emberek új generációjának, és a régi manufaktúráknak, melyek évszázadok óta üzemelnek.

Honnan jött a Do you speak français? név? A logótokban pedig egy kakas szerepel – miért?

A név ötlete a legjobb barátomtól származik! Olyan megkapó nevet szerettünk volna, ami Franciaországra vagy a francia nyelvre utal, és akkor felvetette, hogy mit szólnánk a Do you speak français?-hoz. Azonnal tudtuk, hogy ez a tökéletes név! A kakas pedig az egyik első dolog, amire az emberek gondolnak, ha Franciaországot megemlíted, egy nemzetközi szimbóluma az országunknak, emiatt döntöttünk úgy, hogy egy kakas modern képét helyezzük el a logónkban.

3_1.jpg

Milyen jellegű termékeket árultok a boltban? Mi teszi különlegessé a helyet?

A boltban többek között ruhákat, kozmetikumokat, ékszereket, gyertyákat, csokoládét, irodaszereket, cipőket értékesítünk. A kínálat mindig változik, és imádjuk, hogy ennyi különféle dolog van, amit máshol nem találsz meg! Ez teszi egyedivé a boltunkat: egy helyen vásárolhatsz szoknyát, posztert és akár csokoládét!

Hány alkotóval dolgoztok együtt? Ti választjátok ki őket, vagy ők keresnek meg titeket, hogy működjetek együtt?

Amikor három évvel ezelőtt megnyitottunk, 15 branddel dolgoztunk együtt. Jelenleg több mint 75-en vannak! Azért választjuk őket, mert mi magunknak is az ő termékeiket vásároljuk meg elsőként. Kipróbáljuk őket, és ha beválnak, akkor felajánljuk a készítőnek, hogy működjünk együtt. Sok márka megkeres minket, hogy értékesítsük a termékeiket, de leginkább mi szeretjük kiválasztani, kivel dolgozunk együtt. Ami közös az alkotókban az az, hogy franciák.

2.jpg

Mennyire nyitottak az emberek Bordeaux-ban a handmade/designer termékekre? Az egyediség fontos szempont a francia embereknek?

Ahogy mindenhol, itt is vannak emberek, akik a hasonló dolgokat keresik, míg mások egyedi dolgokra vágynak. Ez az, ami miatt úgy döntöttük, hogy a bolt ne Bordeaux belvárosában legyen, hanem olyan utcában, ahol függetlenek az üzletek, és messze vannak tőlünk a fast fashion és más nagy márkák.

4_2.jpg

Mi volt a legnagyobb sikeretek az elmúlt három évben?

A legnagyobb siker minden nap boldognak lenni, amikor dolgozni mész! Egész nap mosolygunk, mert nagyszerű vevőink vannak, azt csinálhatjuk, amit akarunk, és amit szeretünk – és tudjuk azt is, hogy nagyon szerencsések vagyunk emiatt!

 

*          *          *

 

If we say Bordeaux, most people think of wine, then lots of historical buildings you can find in the city which has around quarter million inhabitants. But if you go along the little streets, you can notice Bordeaux’s new voice: unique small businesses – cafés, bakeries, boutiques – are owned by young ’bordelais’ people and they present unique approach for visitors. We have found Do you speak français? in Notre Dame street accidentally - Gaëlle and Maxime, a nice young couple leads the shop and offers French specialities for customers.

When did you open the shop? What was your purpose with the shop?

We opened 3 years ago, 21st of July 2015. Before that Maxime was a freelance journalist so he was his own boss, and I (Gaëlle) was a student, Do you speak français? is my first job and business!

We wanted to show what is Made in France today: a mix between a new generation of young creative people and old manufactures working for centuries.

How has the name Do you speak français? come up? You have a rooster in the logo - why?

The name is an idea of my best friend ! We were brainstorming on a catchy name introducing French or France, and he said "Do you speak français?". We knew it was the right one! The rooster is one of the first things that come to your mind, when you think of France, it's an international symbol of our country, that's why we decided to have a modern picture of a rooster in our logo.

What kind of products are available in the shop? What kind of things make your shop unique?

We are proposing clothes, cosmetics, jewels, candles, chocolate, stationery, shoes etc. Our selection is always changing and we love to have so many different stuff you can't find anywhere else. That's why our shop is unique: you can buy a skirt, a poster and some chocolate at the same place!

How many designers are you working with? Do you choose the designers or they find you to work together?

When we opened 3 years ago we were working with 15 brands. Right now there are more than 75 of them! We are choosing them because we buy their products for us first. We try it and after we ask to work with. A lot of brands asked us to be sold here too, but most of the time we prefer people we discovered by ourselves.

What they have in common is that they are French!

Are people in Bordeaux open to designer/handmade products? Is uniqueness an important aspect for French people?

Like everywhere some people want to have common things, and others want to have unique ones. That's why we decided the shop not to be in the center of Bordeaux but in a street where shops are independent and far from fast fashion and big brands. 

 What was your biggest success in the last 3 years?

The biggest success is to be happy every day when you go to work! We keep smiling every day because we are lucky to have great customers and doing what we want and what we love. We know how lucky we are!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr7314154319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.