Lilla Stílusblogja

Magabiztosság, erő és minimalizmus a Miko Jewelry új kollekciójában

2018. május 03. - Lilla Stílusblogja

"Letisztult, éles, karakán vonalvezetés" - ezek jellemzik leginkább a Miko Jewelry ékszereket. A márka mögött Mikó Krisztina áll, aki 2015-ben indította el vállalkozását, s kézzel készült, extravagáns ékszereivel azóta megannyi rajongót szerzett. Krisztinát legújabb, GEOCTIKO nevű kollekciójáról kérdeztem, ami májusban debütál, és ami egészen biztosan a bátor, magabiztos nők kedvence lesz.

 

Mióta tervezel ékszereket?

Ez elég komplex kérdés, próbálom behatárolni. Körülbelül 2014 elején kezdtem komolyan ékszereket tervezni, viszont az első kollekcióm végleges verziója 2015 közepére datálható (a vállalkozás az év végén indult csak el). Ennek az az oka, hogy rengeteget kísérleteztem, mire végre sikerült úgy kivitelezni a süthető gyurma felületét és minőségét, ahogy szerettem volna. A fejlesztgetés során folyamatosan az anyaghoz próbáltam igazítani a formákat, s a formákhoz az anyagot, így szépen lassan kiforrt az eljárás, amivel dolgozom a mai napig.

Mi jellemzi a munkáidat?

Formailag mindenképpen az egyedi megvalósítás jellemzi a munkáimat, hiszen ebben a kivitelezésben nem létezik gyurmaékszer (legalábbis én még nem találkoztam vele sem itthon, sem külföldön). Ezt az általam fejlesztett, teljesen egyedi technikának köszönhetem, ami által a már kisült gyurma nagymértékben csiszolhatóvá válik. Alapjáraton ilyen mértékű csiszolás hatására hólyagos, repedezett felületet kapnánk. Vonalvezetésben ragaszkodom a geometrikus, szögletes formákhoz, s igyekszem minél egyszerűbb, de annál feltűnőbb ékszereket létrehozni, amik vonzzák a tekintetet, de mégsem nyomják el a look-ot.

miko_krisztina.jpg

Miko Krisztina a Fashion Revolution #whomademyclothes? kampányában

 

Mennyiben változott a stílusod az induláshoz képest?

Eleinte talán intuitívabban terveztem az ékszereimet, és nagyon sokat akartam egyszerre. Néha még most is túlzásokba esek, de azon vagyok, hogy minél letisztultabban tálaljam a minél egységesebb kollekcióimat. Sok darabot ki is iktattam már az elsők közül, mert úgy érzem, hogy nem illeszkednek bele abba a sémába, ami felé vinni szeretném a Miko stílusát. Anno sok bonyolultabb, összetettebb ékszerem is volt, jelenleg inkább egyszerűbbeket szeretnék készíteni.

Mikor jelenik meg az új kollekciód?

Az új kollekcióm, a GEOCTIKO május 10.-én kerül bemutatásra a budapesti wonderLAB üzletben (az eseményt itt éritek el - szerk.). Már nagyon várom az eseményt, izgalmakkal teli lesz. Pláne, hogy nem csak az én új darabjaim, hanem az esc új kollekciója is aznap fog debütálni, "Nagy ékszerek x kis táskák" néven fut majd a buli, GYERTEK!

nagy_ekszerek_x_kis_taskak.jpg

Az új kollekció május 10.-én debütál a wonderLAB-ben

 

Mi az új kollekció témája?

A GEOCTIKO darabjai mind hatalmasak, és egy 3 pólusú átfogó üzenetet hordoznak: magabiztosság, határtalan erő, minimalizmus. Hiszek abban a szemléletben, hogy amit viselünk, az hat az érzeteinkre. Az én ékszereim eddig is a magabiztosságot sugároztak, s ezt most még jobban szerettem volna megfogni a GEOCTIKO-ban. Megspékeltem a méreteket is, ami a nőkben rejlő hatalmas erőt szimbolizálja. A minimalizmust pedig eddig is kergettem, próbáltam e köré építeni a Miko-kat, hisz az egyenesség, a célra mutatás mindig az egyik kedvenc emberi jellemvonásom volt, s szeretném az ékszereimben is visszatükrözni.

Mi inspirált a GEOCTIKO-ékszerek megalkotásában?

A kollekció tervezésénél azt tartottam szem előtt, hogy ezek az ékszerek hassanak valahogy, legyen egy bónusz kisugárzásuk, amit kölcsönöznek a viselőjüknek. Azt szerettem volna elérni, hogy a tekintélyt és erőt lássák benne az emberek, amit ha valaki magára aggat, akkor a benne rejlő pluszt is felvegye egyúttal.

geoctiko.png

A Miko Jewelry GEOCTIKO kollekciója magabiztosságot és erőt sugall
Fotó: Tar Károly

 

Kiknek ajánlanád az új darabokat?

Azoknak a nőknek ajánlom a GEOCTIKO ékszereit, akik nem félnek megmutatni a bátorságukat és a vagány, határozott énüket, vagy azoknak, akiknek szükségük van egy kis vizuális segítségre, hogy előhozzák ezt az oldalukat magukból.

Hol kapható az új kollekció?

Megjelenés után a GEOCTIKO kollekció darabjai online rendelhetők meg a www.krisztinamiko.com weboldalon, vagy a miko@krisztinamiko.com e-mail címen.  Személyesen Budapesten, a wonderLAB üzletben, később pedig már a My Day Collection üzletben is megvásárolhatók lesznek majd.

Hol találkozhatnak még veled az érdeklődők?

A május 10-i "Nagy ékszerek x kis táskák" eseményen szeretettel várunk mindenkit, akit érdekelnek az új kollekcióink. Utána május 24.-én lesz egy "Tavaszi borvacsora a Kuglófban" (szintén Budapesten). Ennél előrébb egyelőre én sem látok, de amint szerveződik valami rendezvény, egyből kommunikálom a felületeimen.

A bejegyzés trackback címe:

https://hellolillavagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr5113883702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása